3. maaliskuuta 2018

Sharialakia toisuskoisille: Orjuus

Nykyisessä sharia-käsikirjassa The Reliance of the Traveller on kaikuja islamin laajasta orjuuden doktriinista. Lukua k32.0, Manumission [manumissio, orjan vapauttaminen] ei ole käännetty englanniksi. Sen tilalla on toimituksellinen anteeksipyyntö orjuudesta asiana, jonka islam pyrki lakkauttamaan niin pian kuin suinkin mahdollista. Tämä on silkkaa taqiyyaa, pyhää valehtelua. Islam on ollut kaikista ideologioista se kaikkein suurin orjuuttaja. Islam rakennettiin orjuudella. 


MUHAMMAD JA ORJUUS

Sana orja on islamissa positiivinen termi. Muhammad kutsui itseään ja muslimeja Allahin orjiksi. Muhammadin toinen käännynnäinen oli orja.

Muhammad itse osallistui orjuuden kaikkiin puoliin. Hän tapatti vääräuskoisia miehiä, jotta heidän naisensa ja lapsensa voitiin ottaa orjiksi (1). Hän antoi orjia lahjaksi (2). Hän omisti monia orjia, jotkut heistä olivat mustia (3). Hän antoi seksiorjiaan tovereilleen ja luutnanteilleen (4). Hän katseli vierestä, kun toiset hakkasivat orjiaan (5). Hän osallistui taistelussa vangittujen naisien raiskaamiseen (6). Hän vangitsi orjia ja myi heitä saadakseen rahaa jihadia varten (7). Yksi hänen mieluisimmista seksikumppaneistaan oli orja, joka synnytti hänelle pojan (8). Hän antoi orjia lahjaksi muille hallitsijoille (9). Saarnastuoli, josta hän piti puheitaan, oli orjan valmistama (10). Hänen ruokansa oli orjien valmistamaa (11). Orja hoiti häntä, kun hän oli sairaana (12). Hänen räätälinsä oli orja (13). Hän julisti, että jos orja karkaa isännältään, tämän rukouksiin ei vastata (14). Hän myös salli omistajan harrastaa seksiä orjansa kanssa (15).


ISLAM JA ORJUUS

Islam orjuutti afrikkalaisia, eurooppalaisia (useita miljoonia), hinduja, buddhalaisia ja kaikki muita, jotka osuivat jihadin tielle. Islam on orjuuttanut enemmän ihmisiä kuin mikään muu kulttuuri. Muslimit eivät myönnä eivätkä pyytele anteeksi kaikkien uskontojen ja rotujen orjuuttamisen historiaansa.

Vähemmän tunnettu yksityiskohta on, että arvokkaimmat orjat olivat Mekassa aina valkoisia naisia. Muhammadin sunna kertoo, että hänen lempiseksiorjansa oli valkoinen kristitty nainen.

Islam harjoittaa edelleen orjuutta Afrikassa. Sitä on tavattu Saudi-Arabiassa, Mauritaniassa, Sudanissa ja muilla islamin ja kafirien maiden raja-alueilla.

Historiasta tiedämme, että orjuuden lopetti kristittyjen politiikka (16).


(1) A.Guillaume, The Life of Muhammad (London:Oxford University Press, 1982), s. 466
(2) Ibid., s. 499
(3) Ibid., s. 516
(4) Ibid., s. 593
(5) Ibid., s. 295
(6) Ibid., s. 496
(7) Ibid., s. 466
(8) William Muir, The Life of Mohammed (AMS Press, 1975), s. 425
(9) Ibid., s. 425
(10) Bukharin hadith-kokoelma, volume 1, kirja 8, numero 440
(11) Ibid., volume 3, kirja 34, numero 295
(12) Ibid., volume 3, kirja 36, numero 481
(13) Ibid., volume 7, kirja 65, numero 344
(14) Muslim hadith-kokoelma, kirja 001, numero 0131
(15) Ibid., kirja 008, numero 3383
(16) Bernard Lewis, Race and Slavery in the Middle East, Oxford University Press, 1990, sivu 79



Tämä blogi on suomennos Bill Warnerin kirjasta Sharia Law for the Non-muslim.


Edellä mainittu puuttuva käännös The Reliance of Travelleristä
 (k32.1 - k32.4) löytyy täältä: 
https://mdharrismd.com/2015/03/03/translation-of-the-manual-of-islamic-sacred-law/
k32.1 Valloitetun maan naiset ja lapset ovat sotasaalista ja he ovat orjia. Kaikki kuuluu ensin imaamille, ja kun hän on ottanut oman viidenneksen osuutensa, loput annetaan niille sotilaille, jotka ovat osallistuneet sotaan. Jos orjasta tulee muslimi, hänen kääntymisensä ei vapauta häntä ja hän pysyy orjana. Vankeus on aina seurausta muslimien sodasta ei-muslimeja vastaan, eikä eroa tehdä tavallisen tai puolustavan jihadin suhteen, riippumatta siitä onko profeetta tai imaami paikalla tai ovatko he antaneet siihen luvan. Mikäli jihadiin käydään ilman profeetan tai imaamin lupaa, kaikki sotasaalis kuuluu imaamille.
k32.2 Jos isä ja äiti on otettu orjiksi, myös kaikki heidän lapsensa ovat orjia. Orjuus periytyy vanhemmilta lapsille. Jos vanhemmat kääntyvät islamiin, heidän lapsensa pysyvät orjina ja nämä kuuluvat vanhempiensa omistajalle. Isäntä voi myydä lapset ilman heidän vanhempiensa suostumusta. Orjat ja orjattaret ovat heidän isäntänsä omaisuutta ja hän voi kohdella heitä haluamallaan tavalla. Orjan tyytyväisyydellä ei ole väliä. Orjan velvollisuus on pitää isäntänsä tyytyväisenä. Orja syö, juo ja pukeutuu kuten isäntä määrää ja hänen on asuttava isäntänsä määräämässä paikassa. Hänen on pukeuduttava kuten hänen isäntänsä määrää ja puhuttava ja käyttäydyttävä isännän määräysten mukaan.
k32.3 Joka omistaa orjattaren voi käyttää häntä mielensä mukaan seksuaaliseen nautintoon; hän voi halutessaan ottaa tämän vaimokseen. Orjattaren seksuaalinen tyydyttyminen ei ole tärkeää. Orjattaren ei tarvitse olla muslimi. Vaikka orjatar olisi pakana, on seksuaalinen kanssakäyminen halal (luvallista). Musliminaisen ei ole luvallista olla seksuaalisessa kanssakäymisessä orjansa kanssa ilman avioliittoa. Miesorjat ovat mahram (luvattomia, tabu). Koraani painottaa tätä asiaa. Mola (isäntä) saa naida orjattaren ilman tämän suostumusta ja hän saa myös lainata orjatartaan toiselle miehelle seksuaalista kanssakäymistä varten ilman orjattaren suostumusta ja ilman avioliittoa. Isännällä on myös oikeus naittaa orjatar omalle miesorjalleen.
k32.4 Isännällä on oikeus mitätöidä orjansa ja orjattarensa avioliitto ilman talaq:ia (avioeroa). Riittää, että isäntä käskee heidän erota ja heidän on toteltava. Orjattaren ei tarvitse peittää hiuksiaan, niskaansa ja päätään rukoillessaan muslimien namaz-rukousta. Orjattaren hijabin tulee olla erilainen kuin isännän vaimoilla ja tyttärillä.




David Wood kertoo islamin asenteesta orjuuteen




Bill Warner kertoo Afrikan orjakaupasta ja islamin osuudesta siinä




John Alembillah Azumah on kirjoittanut kirjan The Legacy of Arab-Islam In Africa




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti